Ką apie dirbtinį intelektą sako „Amazon”, „Meta”, „Microsoft” ir „Apple”?

 Ką apie dirbtinį intelektą sako „Amazon”, „Meta”, „Microsoft” ir „Apple”?

Dirbtinio intelekto (angl. artificial intelligence – AI) keliamas šurmulys yra tikrovė, ir, remiantis naujausiomis pelno ataskaitomis, visos daugiamilijardinės technologijų sektoriaus milžinės imasi iniciatyvos.

Dirbtinis intelektas neabejotinai yra kitas svarbus Big Tech mūšio laukas. Dėl dirbtinio intelekto kilo tiek daug triukšmo, kad „Amazon”, „Meta”, „Microsoft” ir „Apple” vadovai paskutiniuose ketvirčio pajamų skambučiuose pranešė apie dideles dirbtinio intelekto galimybių ir taikomųjų programų plėtros pastangas.

„Amazon”

Kompanijos „Amazon” antrojo ketvirčio ataskaitoje generalinis direktorius Andy Jassy pabrėžė, kad dirbtinis intelektas yra „mūsų veiklos pagrindas”, ir teigė, kad kompanija stengiasi diegti dirbtinį intelektą visuose savo versluose, pradedant „AWS” ir baigiant „Alexa”. Jis sakė, kad AI prisidės prie klientų patirties ir operacijų, vadindamas tai „reikšmingomis investicijomis ir dėmesio skyrimu”.

Antrąjį 2023 m. ketvirtį „Amazon” gavo 6,7 mlrd. dolerių grynųjų pajamų, todėl tai buvo geriausias „Amazon” ketvirtis nuo 2020 m.

A.Jassy teigė: „Platforma „AWS” ir toliau stiprino savo reikšmingą lyderio poziciją debesų kompiuterijos (angl. cloud computing) srityje, išleisdama daugybę generatyvinio dirbtinio intelekto versijų, kurios leidžia įmonėms daug lengviau ir ekonomiškiau mokyti ir paleisti modelius, pritaikyti stambius kalbos modelius (angl. Large language model) generatyvinio dirbtinio intelekto programoms ir daug efektyviau rašyti kodą su „CodeWhisperer”.”

Tai tęsia tokius žingsnius, kaip neseniai „Amazon” debesų kompiuterijos padalinio „AWS” įsteigtas naujas 100 mln. dolerių vertės generatyvinio dirbtinio intelekto projektas.

„Meta”

Tuo tarpu „Meta” vadovas Markas Zuckerbergas gyrėsi, kad milijardai, kuriuos jo bendrovė išleido dirbtinio intelekto infrastruktūrai, akivaizdžiai atsipirko, nes „Facebook” teikiamos geresnės turinio rekomendacijos ir geresnis įsitraukimas. Jis sakė, kad dirbtinio intelekto rekomenduojami įrašai yra sparčiausiai auganti turinio kategorija „Facebook” naujienų sraute.

Meta „bendradarbiauja su „Microsoft”, siekdama sukurti atvirąjį kodą „Llama 2″, naujausią mūsų stambaus kalbos modelio versiją, ir padaryti ją prieinamą tiek moksliniams tyrimams, tiek komerciniam naudojimui”, – detalizavo M. Zuckerbergas.

„Microsoft”

„Microsoft” savo pelno pokalbyje dirbtinį intelektą paminėjo 170 kartų, taigi akivaizdu, kad šiandien jis yra svarbi jos verslo dalis.

„Microsoft” akcijos 2023 m. kilo, o tai rodo, kad niekas taip gerai nesižvalgo į AI bangą kaip jie. Bendrovė užsitikrino strateginę partnerystę su „OpenAI”, kuri suteikia jai dalį pajamų, gaunamų iš didžiausio pasaulyje privataus stambaus kalbos modelio (LLM), o paskui bendradarbiavo su „Meta”, kad gautų pelno iš didžiausio pasaulyje atvirojo kodo LLM.

Bendrovė pranešė apie 56,2 mlrd. dolerių pajamas, kurios, palyginti su praėjusiais metais, padidėjo 8 proc. ir didelė jų dalis – dirbtinio intelekto dėka.

„Kiekvienas klientas, su kuriuo bendrauju, klausia ne tik kaip, bet ir kaip greitai jie gali pritaikyti naujos kartos dirbtinį intelektą didžiausioms galimybėms ir iššūkiams, su kuriais susiduria”, – sakė „Microsoft” generalinis direktorius Satya Nadella.

„Apple”

Nors dirbtinis intelektas dar niekada nebuvo „Apple” pagrindinių pristatymų tema, generalinis direktorius Timas Cookas dirbtinį intelektą ir mašinų mokymąsi (angl. machine learning) apibūdino kaip „esmines technologijas”, naudojamas „beveik kiekviename produkte”.

Jis teigė, kad „Apple” daug metų tyrinėjo generatyvinį dirbtinį intelektą, panašų į „ChatGPT”, ir „atsakingai plėtos” jį produktuose, kai tik šis bus paruoštas. Tai dera su naujomis dirbtiniu intelektu paremtomis „iOS” funkcijomis, tokiomis kaip avarijų aptikimas.

Iš „Apple” pelno pranešimo matyti, kad šiek tiek sumažėjo aparatinės įrangos pardavimai: „iPhone” pajamos sumažėjo nuo 40,7 mlrd. iki 39,7 mlrd. dolerių, „Mac” pajamos sumažėjo nuo 7,4 mlrd. iki 6,8 mlrd. dolerių, o „iPad” pajamos sumažėjo nuo 7,2 mlrd. iki 5,8 mlrd. dolerių. Tačiau programinė įranga padėjo atsitiesti: „Apple” pasiekė visų laikų pajamų iš paslaugų rekordą – nuo 19,6 mlrd. dolerių praėjusį ketvirtį iki 21,2 mlrd. dolerių.