„Google” atnaujino savo SEO instrukciją dėl dirbtiniu intelektu sukurto turinio
„Google” atsisakė sąvokos „content written by people” (liet. žmonių parašytas turinys) ir dabar teigia, kad ieško kokybiško turinio, nesvarbu, kaip jis buvo sukurtas.
„Google” investuoja į dirbtinį intelektą visuose savo produktuose, įskaitant dirbtiniu intelektu paremtą naujienų generatoriaus paslaugą, taip pat savo dirbtinio intelekto pokalbių robotą „Bard” ir naujas eksperimentines paieškos funkcijas. Taigi gairių atnaujinimas taip pat atitinka pačios bendrovės strateginę kryptį.
Be to, „Google” jau nuo seno skelbia „turinio, kurį rašo žmonės ir kuris skirtas žmonėms” principą. Tačiau neseniai atnaujintoje versijoje paieškos milžinė tyliai perrašė savo taisykles, kad pripažintų dirbtinio intelekto augimą.
Naujausioje „Google” atnaujintoje „Naudingo turinio” paieškos sistemoje frazė „parašyta žmonių” pakeista teiginiu, kad „Google” nuolat stebi „žmonėms sukurtą turinį”, kad galėtų reitinguoti svetaines savo paieškos sistemoje.
Naujoji formuluotė rodo, kad „Google” pripažįsta dirbtinį intelektą kaip įrankį, kuriuo labai pasitikima kuriant turinį. Tačiau užuot tiesiog sutelkusi dėmesį į dirbtinio intelekto ir žmonių sukurto turinio atskyrimą, pirmaujanti paieškos sistema nori atkreipti dėmesį į vertingą turinį, naudingą naudotojams, nepriklausomai nuo to, ar jį sukūrė žmonės, ar mašinos.
„Pagal apibrėžimą, jei naudojate dirbtinį intelektą turiniui rašyti, jis bus perrašytas iš kitų svetainių”, – „Reddit” pažymėjo „Google” paieškos ryšių komandos vadovas Johnas Muelleris.
Ką tai reiškia SEO optimizavimui?
SEO, arba optimizavimas paieškos sistemoms, reiškia strategijas, kuriomis siekiama pagerinti svetainės pozicijas tokiose paieškos sistemose kaip „Google”. Aukštesnės pozicijos lemia didesnį matomumą ir srautą. SEO ekspertai jau seniai bando „įveikti” paieškos algoritmus optimizuodami turinį taip, kad jis atitiktų „Google” algoritmą.
Šio pakeitimo pasekmės aiškios – pasikartojantis arba nekokybiškas dirbtinio intelekto turinys gali pakenkti SEO, net ir tobulėjant technologijoms. Rašytojai ir redaktoriai vis dar turi aktyviai dalyvauti turinio kūrimo procese. Žmogaus dalyvavimo trūkumas yra rizikingas, nes dirbtinio intelekto modeliai yra linkę klysti. Kai kurios klaidos gali būti juokingos ar įžeidžiančios, tačiau kai kurios iš jų gali kainuoti milijonus dolerių ir net kelti pavojų gyvybei.
Taigi atrodo, kad „Google” baudžia už dirbtinio intelekto naudojimą paprastam turinio apibendrinimui ar perfrazavimui ir turi savų būdų, kaip aptikti dirbtinio intelekto sukurtą turinį.
„Google” teigia, kad ji naudoja dirbtinį intelektą geram ir blogam turiniui atskirti. „Šis klasifikavimo procesas yra visiškai automatizuotas, naudojant mašininio mokymosi modelį”.
Taip pat „Google” leidžia suprasti, kad nesiekia atkurti dirbtinio intelekto generuojamų duomenų, o bando juos atpažinti ir atitinkamai atlyginti už žmogaus parašytą turinį.
Šis metodas labiau primena specializuoto AI diskriminavimo įrenginio mokymą, kai AI modelis bando sukurti kažką, kas atrodo natūraliai, o kitas modelis bando atskirti, ar kūrinys yra natūralus, ar dirbtinis. Šis procesas jau naudojamas generatyviniuose priešpriešos tinkluose (angl. Generative Adversarial Network, GAN).
Standartai ir toliau bus tobulinami plintant dirbtiniam intelektui. Tačiau dalis iššūkių kyla dėl to, kad nustatant dirbtinio intelekto sukurtą turinį dažnai remiamasi netiksliomis priemonėmis. Pati „OpenAI” neseniai pašalino savo dirbtinio intelekto klasifikatorių, pripažindama jo netikslumą. Aptikti dirbtinį intelektą sunku, nes modeliai iš tikrųjų yra apmokyti „atrodyti” kaip žmonės, todėl turinio kūrėjų ir turinį atpažįstančiųjų konfrontacija niekada nesibaigs, nes laikui bėgant dirbtinio intelekto modeliai tampa vis galingesni ir tikslesni.